zaterdag 2 juni 2012

rood-wit-zwart en huisjes

De laatste 2 weken is er eigenlijk niet veel uit mijn handen gekomen.
Een boordje rond de huisjes en dus alweer eentje klaar om te quilten. Ik ben gestopt bij 25 huisjes en merk dat er steeds minder huisjes gebouwd worden in blogland . Ben wel benieuwd wie het een jaar zal volhouden.






En dit weekend hoop ik wat verder te doen aan de rood-wit-zwart blokjes die mijn dochter Sarah won op het vorige quiltweekend. Alle blokjes die moesten losgemaakt worden zijn nu los en uitgestreken, anderen zijn al wat aan elkaar gezet. Dus we gaan even door met deze.


Fijn weekend !!!

20 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Je huisjes zijn mooi zo en ik hoop het wel een jaar vol te houden, in iedergeval tot ik een eenpersoons heb.
De quilt voor je dochter is ook een plaatje aan het worden.

Groetjes
Ines

quiltlodge gerda zei

Ik vind je huisjes zo ook heel geslaagd. Kan me wel voorstellen dat je het wel mooi vindt zo en ik ben ook heel benieuwd wie het jaar vol zullen maken. Heerlijk weekendje Normandië heb je gehad. Leuke foto's. een paar jaar terug waren wij ook in Honfleur; beeldig plaatsje

inge zei

met rages is dat altijd zo hé: in 't begin zijn er zeer veel en dan vermindert het, ze zijn nu bijna een halfjaar bezig! mooi die top zo! op naar een volgende affo!

Annie Kingma zei

Je rood -wit-zwart ziet er leuk uit.Ook de huisjes.
Mijn doel is wel een jaar huisjes te maken.Wel zijn mijn Mei huisjes klaar, maar nog niet allemaal voorzien van straatjes.
Dus loop ik ietsje achter.
Fijn weekeinde.
Groetnis Annie

Chris zei

Het lijkt mij ook een hele opgaaf om die huisjes een jaar vol te houden. Maar ik ken er 2 die het echt gaan doen. Ik zag ze bij Sylvia voor het eerst in het echt. Wel ontzettend leuk hoor.
Die van mij zijn anders hoor, groter en zonder schoorstenen en ik hoef er maar 16 te maken, haha! Fijn weekend.

Inge zei

Het is wat met die huisjes. Ik zit ook een beetje in een dip en weet nog niet of ik het vol ga houden. Het zijn er wel veel, pfffff.... ik heb er inmiddels 140 af, dat is ook al veel. De kleinkinderen moedigen me niet meer aan, helaas. Zij geloven het ook wel. Voor kleine kinderen is een jaar ook wel erg lang hè. Nou ja, ik zie wel.
De rood-wit-zwarte blokken zien er leuk uit, ben benieuwd naar hoe het eruit ziet als alles aan elkaar zit.
Fijn weekend!

Gonny zei

Zelf ben ik niet aan de huisjes begonnen alhoewel ik het héééél leuk vind en geniet van degene die ze wel maken. Die van jou zijn gezellig, fleurig en 5 x 5 huisjes is een leuk maatje!!!

Ineke zei

Je huisjes zijn erg mooi en ik had het nooit volgehouden om 1 jaar lang huisjes te bouwen, dus daarom ook maar niet aan begonnen.
Je rood-wit-zwart quilt wordt erg mooi, succes verder.
Fijne zondag

Ineke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
MarianneD zei

Ach,ik heb ook al een tijdje een bouwstop...;-)
Je wil alles wel maar de tijd he?
Beter een klein quiltje af dan tig grote in de maak...;-)
Jij ook een fijn weekend!

annemieke zei

Mooi je huizen quiltje en het rood/wit/zwart is ook leuk.

Vlijtige Handjes zei

Leuke huisjes Katrien. Toch weer een stukje van een 'rage'. Merian van The Rose Cottage maakt hem af. Ze is streng voor zichzelf. De rood wit zwarte blokken zijn mooi. Zo leuk om te zien hoeveel effecten je kunt bereiken.

A3jana zei

Ik ben ook al gestopt met de huisjes, ik heb er 49 gemaakt, dus 7x7 in het vierkant en ik heb de border er al om ztten en ben nu aan het doorquilten! Ik vond dit groot genoeg, mooi om aan de muur te hangen, ongeveer 80x80cm.
Jouw huisjes zien er heel mooi uit en die rood/wit/zwarte wordt vast heel mooi, is ook nog een kleurcombinatie die ik eens wil gaan doen.

Frederika zei

Het ziet er allebei heel mooi uit. Ik zelf heb net een huisje gemaakt, om het paperpiecing eens uit te proberen. Erg leuk , maar 365? Ik neem mijn petje af voor degene die het volhouden.

Unknown zei

Wow, dat ziet er al goed uit hoor! Tja, ook ik vind het knap degene die het volhouden!

Hilde zei

Afwisseling is het naaien doet meestal goed om het vol te houden.
Mooie huisjes!

Jossie zei

Je mini dorpje is toch heel leuk geworden. Ik ga nog even door, niet regelmatig maar ik wil er in totaal 100 maken. Zien of ik dat haal.
De rood-wit-zwarte wordt een plaatje. Erg leuk.

Karen zei

Love your little house quilt, I wonder too how many will make all 365 houses.

Hermie zei

Je huisjes zien er heel mooi uit en de rood wit zwarte blokjes zijn ook erg mooi. Je dochter wil het wel af kijken denk ik

Yvonne aka sommeke zei

365 huisjes lijkt mij een eentonig werk te worden. De jouwe zijn nu al leuk!